Mahtava multitäskäys menossa. Kikherneet kiehumassa, pakastin sulamassa ja pyykit peseytymässä. Pidän taukoa kodinhoidosta  ja annan sen hoitaa itseitseään kirjoittaakseni blogia ja syödäkseni öö brunssia. Samalla kuuntelen vielä radiota.

Olen ollut pitkään poissa koneen ääreltä ja vuodatuksen uusi ulkoasu hämmentää. Sivuja taidettiin tosin muuttaa vasta eilen, sillä minun oli tarkoitus kirjoittaa, kun löysin viime kevään luentomuistiinpanoista revityn paperin, johon oli kirjoitettu pari kyseisen päivän lentävää lausetta. Toinen oli muistaakseni päässyt minun suustani, mutten ole aivan varma. "Tää on siistii, ku tää on niinku eturivissä vaikka tää on takarivissä."

Toinen lause kuului: "I enjoy you laughing." Näin sanoi minulle eräs vaihtari. Pitää löytää jostain joku joka ajattelee samoin ja ajattelee niin vielä kolmenkymmenen tain viidenkymmenen vuoden päästä. Sillä jos jotain niin nauraa mä osaan.

Vuosi on siis vaihtunut ja tämän päivän jälkeen joulu kokonaan ohi. Kuten kirjoituksen alusta huomaa, päätin käyttää päivän kodinhoidollisiin tehtäviin. Kaikenlaista muutakin kuin nuo edellä mainitut on luvassa. Kun on puhdas koti ja ruokaa pakastimessa on hyvä aloittaa uutta lvuotta ja lukukautta. VUosi alkoi muutenkin hyvin. Yleensä en juuri uutta vuotta juhli, mutta tänä vuonna lähdin ystävän uuden vuoden juhliin. Ne olivat ihanat leppeät juhlat ja minulla oli oikein hauskaa.

Juhlien jälkeen olin muutaman päivän porukoilla ja eilen tulin kotiin. Pakkasta oli viisitoista astetta ja junat kovasti myöhässä. Asemalla odottelevat ihmiset muistuttivat ankkoja vaappuessaan edestakaisin hitain askelin, kädet taskuissa.