Vastaus on: "En ole." Annoin nimittäin periksi. Mua mietityttää kuitenkin olenko aivan typerä edes miettiäkseni/sanoakseni tällaista.

Ollaan viettämässä iltaa yhdessä kavereitten kanssa mun luona ja pohdittiin ruokakysymystä. Sovittiin, että tehään ruokaa, johon ihmiset voi tuoda yhtieseksi täytteitä ja lisukkeita. Totesin sitten, että mun luona ei sitten syödä lihaa, minkä jälkeen multa kysyttiin oonko tosissani. Sanoin, että muut saavat kyllä
tehä mitä tahtovat, mutta mä en hirveesti arvostais sitä.

Tänään paikalla oli sitten muitakin, ja vaikka annoin luvan laittaa liharuokaa, koitin selittää kantaani ja keksin mielestäni hyvä veratuksen. Absolutistit ja streittarit on varmaan tottuneet olemaan juhlissa, joissa muut juo, eikä se niitä haittaa, mut ois kuitenkin jotenkin epäkohteliasta kännätä sen luona, sen kotona, sen kaikkein pyhimmässä. Tai viedä muslimin kotiin sikaa. Mä voin kyllä istua seurana ku muut vetää kebabia, mut ei vaan jotenkin tunnu hyvältä, että mun kotona laitetaan ja syödään lihaa.

Tää oli ihan uus ajatus itellenikin. Se vaan pääsi suusta. En oo joutunut ikinä ennen miettimää asiaa, sillä suurin osa kavereista on kasvissyöjiä tai vegaaneja ja lisäks mä oon yleensä se joka kokkaa, eli laitan sitten ihan mitä haluan.

Kuulostaako mun ajatuksen kulku jotenkin oudolta? Pitäiskö mun ihan hyvillä mielin päästää liha kotiini?